tisdag, januari 27, 2009

Utvisning

Idag har stora E blivit utvisad från mellanmålet i skolan - han och en kompis hade sagt "fula ord" enligt fröken och när vi kom hem tog vi upp saken för att höra vilka "fula ord" det handlade om....

Han mådde dåligt som bara den - att prata om känslor och vad man gjort är inte stora E:s starka sida (lik far sin även här..)...efter lite tårar och diskussion så kom det iaf viskande fram vad han sagt...

"Robin Robin päronpunKT, sket i näven och stoppa i mun" *fniss*

Vad säger man... fick bli en diskussion om hur det kan såra nån om man säger dumma saker till någon, hur det kan göra ont inuti .... Nu är det slut på den diskussionen och jag småler lite åt "bekymret" - trodde nog att det var L I T E värre... ;)

8 kommentarer:

Brittis sa...

Men för stora E var det nog väldigt stort.
Jag minns när jag gick i 1:a klass och hade kastat apelsinskal på solgården och tvingades gå till vaktmästarns fru och be om ursäkt. Så jag våndades, gick långa omvägar länge efteråt när jag mötte henne. Det satt i flera år efteråt. Men det skulle aldrig falla mig in att kasta något på marken efter det. Det var en tuff läxa, kanske onödigt tuff.

Anonym sa...

Stackarn! Men du får tänka på vad du säger själv - tillkalla Blogger språkvård (se Nallebrors inlägg)

mamma

Bror sa...

Efter en fråga till EMma om vad hon gjort på dagis berättade hon helt frankt att hon "spöat skiten ur fröken"....jag vet inte om fröken hörde!
Sen är jag helnervös på om Emma gör "finger-i-röven leken" på fröken..det kan vi skojja om hemma. Då jagar vi varann medans vi ropar "finger-i-röööven" och kittlar lite på rumpan.

Anonym sa...

hihi.. ja vi leker inte riktigt så här hemma.. =)

Brittis sa...

Bror!! Ni är inte riktigt kloka! Tänk på konsekvenserna!

Anonym sa...

Men vi har papper på att vi "Är en normal barnfamilj" de ni. är det någon fler som har det?=)
Marita

Anonym sa...

Nej, jag saknar det papperet! =) /A

Anonym sa...

ja, ni är inte kloka! Men jag måste förstås skratta.
Nån gång - om sisådär 20 år - ska jag berätta om det värsta jag gjort på kyrkans barntimmar. Men fråga mig inte innan! Och det gäller även dig, Anna!!!!!!!!!!