söndag, januari 18, 2009

Säljare

Ja, den här helgen har vart lugn och skön... jag har dock tagit tag i något som jag tänkt på
L Ä N G E.... kameran åkte fram och operation sortering startade i lördags morse.... Nu finns annonser på Blocket på diverse barnsaker som vi inte har behov av längre.... känns skönt! Försäljning är formligen något jag HATAR, redan som "ung" (är jag fortfarande men syftar på min tidiga ungom förstås) var det bland det värsta jag visste, kompisar som tragglade med dessa jultidningar, majblommor etc och jag som kände att jag också ville ha de "bonusar" man fick om man var en god försäljare... *suck* tror det mesta slutade med att mamma och pappa fick handla av mig, eller att jag kom av mig och de stackare som beställt något inte fick det de lovats för att jag aldrig fullföljde mitt åtagande.... Nu har jag iaf. alldeles själv lyckats sälja några saker Utan att pruta.. hihi... gjorde ju en riktig blunder när vi hade loppis i våras så nu tänker jag mig för... eller överlåter helst all försäljning till försäljaren i hushållet (det är inte jag)

Antar att ni är nyfikna.. om inte så sluta läs...

Vi hade vårt loppisbord fyllt med diverse saker och som den oerfarna loppisförsäljare jag är så hade jag inte prismärkt alla saker utan de bara stod på bordet, mot slutet av dagen kom en man förbi och tittade på en vas som jag hade till försäljning, just den här var iaf. prismärkt med en lapp som sa 40kr.... en vas som för mig inte var värd något alls....

"Vad ska du ha för den här?"
"Ja du... en tjugi tretti kronor hade jag väl tänkt mig" svarar jag ;)
Mannen ser förvånad ut och jag inser vad jag just sagt, ett pris kan inte vara svävande!!!!
Jag kontrar då...notera att mannen inte sagt varken bu eller bä åt mitt prisförslag..
"Äh, du kan få den för en tia!"
"Jaha, okej då tar jag den!" sa mannen och flinade

Det stod EN fnittrande fågelholk kvar bakom ryggen på mig... P-O hade mycket svårt att förstå mina försäljartrix...jag med när jag tänkte efter på vad jag faktiskt gjort...så numera är han mycket skeptiskt till att jag ska agera försäljare - vilket för egen del är helt okej då jag hatar att ta betalt... hihi.. o vasen har jag ju blivit av med, en pinal mindre att husera i en låda i källaren!

5 kommentarer:

Brittis sa...

Alla har vi gjort mina misstag. Mitt grövsta i branschen var när jag på en auktion ropade över mig själv för en trave tallrikar. Tablå.

Jag sa...

gu, va kul!

Anonym sa...

haha... du är go du mamma!

Anonym sa...

Hur ser det ut på inkomstsidan? Barngrejer brukar gå bra ju.../G

Anonym sa...

Något jag vill ha?!