söndag, januari 25, 2009

Rena rama ...

sjukstugan verkar vi ha här - eller så är det lite "ämmel" ikväll från den äldre manliga personen i huset och som ni alla vet så är det ju ofta V Ä L D I G T synd om dom när de känner efter...

Fick ju för mig att slinga håret ikväll... o till det behövde jag ha lite hjälp förstås, är inte helt enkelt att hantera en applikationsflaska i bakhuvudet om man säger så, Peo fick rycka in...

Nu ligger han nerbäddad på soffan... sjuk påstår han... av dofterna ifrån slingprodukterna...
Huvudvärk
Lätt illamående
Frossa

Det sistnämnda symtomen uppkom innan han insåg att jag hade dörren öppen för att vädra ur den eventuella lukt som fanns kvar i huset.... ;)

Jag hoppas febrilt att det är detta som symtomen kommer ifrån så att inte han också åkt på magsjukan som härjat här för om så är fallet så har vi väl en sjuk stora E om några dagar också... så nu övertygar jag mig själv om att det ÄR lukten ifrån slingmedlet som spökar.. o nog luktar det lite starkt allt - undrar hur hälsosamt det är egentligen... Jaja.. fick några slingor iaf.

Tack för hjäpen - klening... ;)

4 kommentarer:

Jag sa...

ojojoj! Krake!
Men blev du fin i håret så - du vet väl, för att vara fin får man lida pin. Och så blir det ju om familjen ska spy i omgångar, då lider ju du.

Kram

Kiara Och Kovu sa...

Ge honom vitpepparkorn!!!!!
Det är suveränt mot magsjuka. Jag äter det så fort det går magsjuka (även barnen) o jag kommer inte ihåg när vi hade magsjuka sist!!!
Men se bara till att han inte tuggar dom *fniss*

Anonym sa...

hihi.. ja iaf. jag kör hårt på vitpeppar - men jag vet inte vad som hänt här hemma, verkar vara rundgång.. *suck*

Kiara Och Kovu sa...

Ät det allihopa samtidig bara.