tisdag, januari 27, 2009

Plastbuttar

...vad har man dessa "otyg" till, jo man spar matrester i tron om att de kommer att bli uppätna någon dag - sparar dem i kylen och i frysen... jajamän va duktig man är! Man är huslig, sparsam och allt vad man kan tänka sig - helt enkelt komplett "By the book"...

Men va hjälper det när man efter en tid hittar en plastburk i kylen med lite luddig potatismos, grådaskig köttfärssås eller lite halvrutten sallad... eller när man frostar av frysen och inser att plastbuttarna man så duktigt har staplat på varandra nu har stått där i ett år utan att någon ens tittat åt dem...

Jag har slängt 90% av mina plastbuttar - jag ska inte vara så jäkla huslig längre (eller vad man nu är när man sparar på allt, hamster kanske är mer rätt ord?!) Det blev sååå fint och i ordning i mina "Plastbuttslådor", ett par kassar som skall till återvinning - å gissa om jag känner mig lycklig och lättad.. =)

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Du brås på mor din! Hon har också rester... ifall...

Kiara Och Kovu sa...

För att inte tala om mamma!!! Snälla Anna!!! Ge inga plastbyttor till henne!!!!!

Anonym sa...

jaja, men jag är inte värst! Vår arrendator på jobbet har en hel glassfrys full med rester som familjen äter på under hela vinterhalvåret. Så det så! Ungarna deras har börjat tröttna förstås

Kiara Och Kovu sa...

När mamma rensar ur kylskåp o frys så brukar hon muttra "att ja det var väl nån undersökning jag skulle göra. Jag är ju kemist" *fniss*

Brittis sa...

Det kan ju komma sämre tider. Det är bäst att vara på alerten. O=)

Bror sa...

Man skulle lägga alla matrester efter middagen i en kraftig mixer och mixxa ihop allt till en hälsosam protein- och kolhydratsdrink. Sen kan man mysa med det framför TV:n på kvällen..

Anonym sa...

hmmm... tur min mixerstav inte behärskar alla typer av matrester - lät INTE lockande.. ;)

Anonym sa...

Lillebror! Hoppas att inte eran soc-tant läser det här. Då tror jag det där 'normal barnfamilj' faller... mixxade matrester.... hmm