fredag, januari 25, 2008

V.3

Jaha... jag formligen besteg snurrvågen igår - en vecka sen sist... o 3:e veckan med denna kost... på en vecka MINUS 3 kg.. så totalen borde vara lite mer än så åt rätt håll - jag har ju inga viktreferenser för de andra veckorna så jag kan inte säga hur mycket totalt.. Men det känns bra! Äter troligen skapligt rätt iaf. då så jag slipper oroa mig över att jag äter så att jag går UPP istället för NER (är väl lite vad jag oroat mig för eftersom det här är så totalt tvärtom emot hur man uppfostrades till allt vad bantning innebar)

Jag kan heller inte säga att jag svälter eller försakar så mycket - har dock sug efter en god macka ibland, men suget är inte så stort så jag inte kan stå emot - TACK o LOV.. såg G:s recept på "nötbröd" - det får bli lösningen när suget blir för stort - Hur blev dom förresten? Ätliga?

I helgen ska jag nog prova kesoplättar som jag hittade recept på efter tips ifrån Mamma... (naturligtvis), G:s blogg länkade dit och där fanns intressant läsning.. så dit kommer jag nog att
återvända....

Nu har vi ätit Tacos, jag fick mig dock en rejäl sallad... med allt vad Tacotillbehör är - men skippade brödet och är belåten....

Imorgon väntar hundutställning för lilla E och mig, stora E och pappa har innebandyträning och 6-års kalas på agendan...

Det är HÄRLIGT att det är helg igen.... hoppas på lite sol också... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till viktminskningen, men försök sluta se på detta som en bantning (som du så småningom avslutar och överger- det funkar inte!!) Se det som ditt nya liv!
Nötbrödet var ok. I brist på..*S*-- Ialla fall nåt att lägga pålägget på!
Jag klarar mig utan bröd o potatis.. Vad jag riskerar åka dit på är att jag måste laga ALLA måltider. Det finns inga genvägar liksom. DET förstör för mig!

Anonym sa...

Helt rätt ang. bantning.... jag försöker se det som min nya livsstil....ett sätt att äta och funka och samtidigt gå ner i vikt... o det är ju inte fy skam... Alla tidigare försök (och det har varit många...), viktväktarna, nutrilett och andra metoder har jag gjort - visserligen gått ner i vikt men aldrig lyckats bli "frisk" i huvudet ang. matintag osv. så att viktminskningen har inte blivit bestående - DET är mitt mål nu... lära mig äta rätt och leva så här hela tiden...