måndag, januari 21, 2008

Mätt när jag vaknar... ;)

Ja, inte vet jag - effektivt i ett hänseende kan man väl säga att den här kosten är... Vaknade imorse - proppmätt... haha det händer inte så ofta... gjorde äggröra med lite mjukost - orkade inte äta upp det - tyvärr, mamma skulle säga att jag var tvungen men det gick bara inte!

Till lunch blev det lite köttfärs som fanns kvar - inte ens hungrig då... nu till kvällen tog jag mig en köttbit lite isbergssallad, en tomat och ostkuber... MÄTT!!

Äter jag för mycket???

Funderar på att köpa en digitalvåg - svårt att se på den här gamla "snurran" om det händer nåt eller inte, och ett halvkilo hit och dit visar inte snurrvågen så fantastiskt bra...

Har ätit äggröra till frukost nu ett tag och tagit en msk "va fasen det nu heter* (tappat bort ordet) röra, färdigt på tetra iaf. eller en msk mjukost till... ett glas vatten - det funkar, står mig bra osv. mn börjar kännas aningen träligt... Hörde talas om annan frukost, keso och hallon i en blandning - DET kändes fräscht och gott..kanske provar det någon morgon när tid finns... allt är ju så schemalagt som det kan bli på mornarna så jag hinner inte med några större matlagningskonster.. =)

Nej, nu står Elias beredd med motorsågen - han vill hjälpa pappa att såga ner väggen i sovrummet så vad gör man inte - bara att hänga med, risken finns annars att han är ivägen lite mer än vad man klarar av....

Vi tittar förresten på nakenfiskar - nakna rövare som tvättar sig i snön "Ronja"-filmen, han är faschinerad av "Rumpnissarna" i den så vi får se dom igen och igen - igår sa han: "Vaffö då då.... Mamma jag är en rumpnisse"
Prins charming... men i min värld är han min lilla trollunge - och vad annat kan han vara med en riktig Trollmor till mamma... ;)

Jag måste klippa mig...

2 kommentarer:

Jag sa...

... och mamma säger; ät inte om du inte är hungrig! (just nu är det sant för mig i alla fall)
Trollunge, rumpnisse, goskling - ja det är ni, och mer därtill!

Kram

Anonym sa...

*S* Och inte är du direkt sugen heller?
Själv faller jag -om jag faller- på socialt fika. Men beställer numera kaffe med vispgrädde och kakao doftat över grädden, ELLER skivor av Brie (för typ 15 kronor.. så får de skiva bäst de vill) eller kaffe plus ett glas kolsyrat vatten bredvid. Trot eller ej, men alltihop funkar som k"kaffebröd". Hemma dricker jag mest te. för jag tror kaffe bromsar min förbränning.
Vad gäller ätandet så oftast ligger jag på 13- 1500 kcal.. men emellanåt smäller det till med 2000. Är jag hungrig så äter jag helt enkelt. Försöker dock planera maten så att jag är hungrig vid "normala mattider".
Tycker du är duktig!!!