måndag, januari 07, 2008

Struktur

Jaha... då var man igång igen - måndag och arbetsvecka... sovit dåligt inatt - måste erkänna att det kändes rätt tungt att inse att det var dags igen. Hade nog gärna gått hemma och "vilat" längre... dras fortfarande med en rethosta sen jag var genomförkyld för ett tag sen.. börjar fundera på om det kan vara åt astma allergi hållet eftersom jag tycker att det är svårt att få luft ibland också men sen slår jag lika fort ifrån mig den tanken.... så det är nog inte så illa ändå!

Måndag och arbetsdag innebar också en del av mitt nyårslöfte - att jag ska försöka leva lite mera strukturerat - behöver verkligen försöka omsätta det i mitt arbete också eftersom jag har en tendens att gärna ha många järn i elden och då gärna låta dom florera lite kors och tvärs i min arbetsdag, detta beteende speglar sig i att jag sällan känner mig klar med något och att jag känner att jag skulle behöva lägga mer tid på varje sak än vad jag gör för att känna tillfredsställelsen i att ha gjort det bästa jag kunnat... Men Nytt år och ny utmaning, strukturera mig lite bättre och försöka göra "min del i avtalet" med En sak i taget. Kanske också avsätta tid varje dag för det "löpande" dagligaarbetet och sedan kunna ägna mig åt de större uppgifterna jag har lite mera helhjärtat och noggrannt... låter för egen del som en bra plan, gäller bara att se till att den genomförs också... Jag antar att jag inte är ensam om att första dagen efter två veckors ledighet har en del att ta tag i - en maillåda som lyser ilsket röd och oöppnade hålkuvert som behöver tittas igenom... men idag har jag fått mycket gjort, känt mig allmänt strukturerad och faktiskt avslutat en del av de saker jag tagit tag i...

Hoppas ni andra har haft en bra dag!

Nu ska jag titta på City akuten och slöa innan det är dags för sängen...

3 kommentarer:

Brittis sa...

Att veta vad som bör göras är en god start.

Anonym sa...

mmm...här är dock problemet att eg. allt behöver göras i princip samtidigt.. men så är det väl också på andra jobb.. Ny dag nya möjligheter... /A

Anonym sa...

*S* Jdu.. häromdan kände jag mig hur energifylld och frisk som helst.. idag är det skit.. Jobbet är som det är, rätt ok. Tord är tv-människa. Jag har dragit ner på datalivet-läser istället eller slåss med Yord om zappen.
Sicket liv!!