tisdag, januari 22, 2008

Idag - hungrig...

Ja - man slits mellan känslor, igår mätt idag hungrig... har dock fixat det nu med en kycklingfile och ratatouille (stavas?!) känns bra nu, man blir inte äckligt mätt på den här maten utan lagom... o Mamma, jag försöker - äta när jag är hungrig... o tänka på Dr.Phil... för hur det än är så lyssnar jag på dig, även om du inte alltid tror det... =) TACK för sammanställningen också över "nyttigheter" jag är som du säger för lat för att engagera mig... iaf. i nuläget...

Iaf känns det som jag gjort en stor förändring i min kost dessa veckor - vet dock inte hur vågen visar... har inget att gå på som ursprung men "vägde in mig" i helgen så jag ska ha någon form av referens *suck* säger jag bara... har mycket att bita i - för den som gillar att bitas alltså.. ;)

Jobbet - ja, blev ju inte riktigt som jag tänkt mig har det visat sig.... ska fortfarande ha min gamla chef som chef har det visat sig, chefen har sedan till uppgift att rapportera "vårt" jobb till den nya chefen... troligen iaf. det verkar så.... Vi får väl vänta och se.... o vad jag tycker, tja... säger inget mer om den saken.. Är iaf. väldigt stressad just nu över min arb.situation.. har väldigt mycket att göra och svårt att fokusera på resp. arb.uppgift beroende på fokus inom företaget... blir mycket som blir eftersatt om man säger så eftersom jag nu också gör min chefs uppgifter eftersom denne har semester... *suck*

Rust - väggen nere i sovrummet och nu skall de tre intapetserade garderoberna tas bort för att vi skall se hur väggen skall se ut bakom sängen, kvistlack skall målas i taket och sedan börjar den låååånga vägen till ett vitt furutak... känns som jag kan det där nu, har målat några stycken här i huset redan.. jag VET att axlarna kommer att bli slut och att det kommer ta åtskilliga timmar - men det kan nog vara värt det... att få det enhetligt på övervåningen, golv och tak lika överallt... det blir nog bra. Funderar lite på färger i sovrummet också, vill nog ha vita möbler och sen en mörkare grå med mönster (typ fondvägg) på ena väggen och någon ljusare ton på resterande väggar. "Walking closet" får bli ljus, någon nyans av vit känns aktuellt... blir ju inget fönster där i dagsläget så då måste det nästan vara ljust....

Återkommer med bilder när jag har några att visa... just nu ser det mest ut som ett bombnedslag däruppe...

Jag måste beställa klipptid - har hittat gråa hårstrån så nu måste det bli färgning och hela köret... f*n är jag gammal eller vad är det för fel...

Måste också passa på att ställa en fråga här - vart har äldsta mostern rest? *nyfiken*

Nu ska jag gå och vattna mina för längesen uttorkade blommor...

Längtar efter ljus....jag mår helt klart bättre då.... önskar mig en sista minuten resa, avgång imorgon!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Moster B har åkt till Thailand för fyra veckor i solen. Lyckliga dom.
Så krångligt med jobbet, men du har väl en liten frist innan hon kommer tillbaka igen så du får chefa själv ett tag till. Tag det easy med hemmajobbet också. Kom ihåg att leva och njuta lite.
Jag håller tummarna för att det ska bli bra med maten och resten.
Kram
/mamma