söndag, januari 13, 2008

Söndag - vilodagen...

Idag har det varit härligt väder - känns inte som vinter, men solen har visat sig och det har varit en fin dag. Vi har varit ute på utflykt med barnen tillsammans med ytterligare ett par familjer - vi styrde kosan mot Svartviksstugan där vi har roat oss med att bygga koja i skogen och grillat korv. Nöjda barn när vi drog hemåt efter lunch - dom sov sedan gott en stund...
Ska försöka tömma kameran ikväll och se om det blev några fina kort, vilket jag förstås hoppas på.. har dock inte blivit en mästerfotograf ännu - frågan är om jag någonsin kommer att bli det men det är iaf. roligare att knäppa kort med den här kameran än med den gamla...

Vad gäller maten så hade jag ett litet återfall igår - bjöd familjen på en varsin semla och kunde inte avstå själv... men har sett att flera än jag fallit i den fällan och jag hoppas att det var min första och enda semla den här säsongen..

Igår tillbringade vi eftermiddagen på julfest på sta´n, dansade kring granen tillsammans med tomten och "Stålis" - uppskattat av barnen och då främst lilla E som senare när Kråkan Ågren sjöng och spelade intog första parkett och dansade som enda barn tillsammans med Tomten... roligt att se - han är riktigt begajstrad... Gjorde sig också förtjänta av Tomtens godispåse och sedan var det dags att gå till farmor på middag... Fick god mat och jag nöjde mig med att äta en halv pytte potatis och tog desto mera av broccolin... ;) så jag får lov att känna mig nöjd ändå.... hade kunnat vara värre om man säger så...

Nu sticker P-O snart till Halmstad för en arbetsdag där i morgon - jag ska passa på att njuta av tillvaron när barnen väl lagt sig, zappa bäst jag vill utan att behöva ta hänsyn - eller kanske läsa klart första delen av Stieg Larssons bok, kommer ingenstans i den känns det som, jag ska alltså bara vara och ladda för en ny arbetsvecka - dagis - jobb - dagis - mat - tvätt - sova...ja, ni vet säkert hur det är!

1 kommentar:

Brittis sa...

Lter som om ni haft en fin helg.