måndag, januari 14, 2008

Hungrig

Nu alla bantningsfreak hjälp mig! VAD ska jag äta när jag blir sugen på något, eller när jag blir akut hungrig som idag (troligen för att jag skippade frukost pga tidsbrist) - jag har lite svårt för att ta mig en ostskiva som vissa andra gör - liksom en smörkula.. ;) det är inte min melodi... skulle lätt kunna tänka mig att ta en apelsin - men det får man väl inte? Löste kvällens bekymmer med ett ägg... men det känns också "för mycket" jag hade ju redan ätit så att säga... så HUR löser jag det där? Någon som har nåt att rekommendera?

I övrigt har dagen varit innehållsrik - förändringar på G på jobbet, kan vara en fördel för min del. Det är dock inte officiellt ännu så jag väljer att inte berätta mer än så här...

På TV:n florerar idrottsgalan såklart... visst kan jag titta, men jag funderar skarpt på att dra nåt gammalt över mig och gå och lägga mig....kanske avverka några sidor i Stieg Larsson boken.. blev inte mycket sånt igår... blev en barnkväll....

"Bio-besök" med Hitta Nemo och middag för dem kring vardagsrumsbordet, det var uppskattat tror jag - åt makaroner och hulkenköttbullar för glatta livet... Elias hade dock myror i blöjan och löste det genom att x antal gånger under filmen resa sig upp och säga "mamma, mig flytta in pallen" för att sedan sätta sig igen och efter en stund resa sig igen och göra samma procedur igen.. haha... barn....

P-O kom hem från Halmstad nu på kvällen, så fort han kommit innanför dörren blev Elias som förbytt, mammig till tusen och grinade och levde rövare.. jag antar att det är för att visa pappa vem som bestämmer i huset.. eller vad tror ni?
Det är iaf. jobbigt.. att vara den enda som duger och ständigt ta kampen för att inte alltid vara den som gör allt med/åt honom så att säga... standardfrasen här hemma är numera "mamma kan" och det gäller allt från att natta, borsta tänder, klä på, byta blöja osv. ska jag gå ut ska han alltid med... har en son i släptåg vart jag än går... även inne på toaletten har jag sonen med mig som glatt sätter sig på pallen och kollar på vad mamma har för sig... tänk att man kan vara så intressant.. =)

Nej, tack och godnatt världen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bra att hoppa över nåt mål. Det har varit lunchöverhoppning för mig i två dagar nu och det straffar sig. Är sugen till tusen. Jag får väl ta ost och sen sängen kanske. Det som händer när man gör såna där dumheter är att vågen går åt fel håll.
Nu ska R ha datorn - lycka till!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Kiara Och Kovu sa...

Vad gäller att gå på toa själv... GLÖM DET!!!! Iaf de kommande 16 åren. Sanna kommer fortfarande in *fniss*

Gunilla sa...

En burk makrill i tomatsås?
din favoritost( Ex Brie)?
omelett på stående fot?
nötbröd med massor av smör?*S* (recept i min blogg idag)

Jag brukar ta Brie ost eller kokosfett i te..*S* eller norpa några skivor av sambons skinkpålägg. Gustavskorv är ok- fast salt.