söndag, januari 20, 2008

Godmorgon världen

Nu är vecka två snart över vad gäller förändringarna i kosten - jag har inget utgångsvärde, dvs vikt...HATAR att väga mig... Men som jag sa till mamma igår, känner mig piggare i kroppen kanske lite gladare också - vilket inte är fy skam... känt mig rätt "under isen" ett längre tag så det är väl bara positivt...Kankse kanske känns också byxorna lite skönare.. ;)

I helgen har planeringen av rust påbörjats igen - sovrummet MÅSTE få ett golv, att ha masonitskivor är ingen höjdare så det är hög prio just nu... rent ut sagt äckligt att ha det som det är nu... Ska då ta och göra en stor garderob ("walking closet") i den ena änden av rummet - garderoben blir så stor att den också kan användas som ett litet rum om behovet skulle uppstå någon gång... (inget som planeras just nu iaf.) Vi skall också slå igen de två "golv" fönstren som finns där - farliga anser jag, eftersom dom sitter i en spännande höjd för barnen...sen förstår jag inte nyttan med att ha fönster nere vid golvet?! Kanske slänger ut en ritning när P-O har filat klart på den....vi har alla olika prioriteringar...för mig del duger en halvdan ritning, men så fungerar inte alla...

I dag ska vi åka med N & P och deras C till "Junglecity Lekland" och låta barnen springa av sig lite - synd att inte stora E är här nu för han frågade just efter detta för några dagar sedan, men som vi sa igår - vi måste ju även leva de veckor inte stora E är här, kan inte spara allt för att göra när han är här - lilla E måste ju också få sina upplevelser och roliga saker den andra tiden... för stora E får säkerligen full uppmärksamhet hos sin mamma och en drös med andra upplevelser som inte lilla E får... Ja, det är fasen inte lätt att göra rätt i den här situationen, men vad är det man säger - Man gör så gott man kan...

På eftermiddagen idag hoppas jag dock på liten "kick off" vad gäller sovrummet - kanske rivs väggen till gamla kattvinden (mamma hade aldrig hört talas om detta namn, vet ni andra vad jag pratar om?) och kvistlack stryks på kvistarna i taket så att målningen är på G också... vi får väl se...

Nu har jag en huligan här som vill hjälpa mig - och som är sugen på frukost så jag får ta tag i det nu.... pappan har inte kommit ur sängen ännu....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Good luck! Och vilken tur att vi gjorde besöket i fredags, annars hade ni missat Lekland för vi hade nog inte velat vara med.

Kram

Brittis sa...

Låter som en normal dag med normala funderingar för en småbarnsfamilj.
Lycka till med "makeover" jobbet med huset.
Vi kommer förresten att passera nära er i morgon fm.