torsdag, januari 25, 2007

Vecka 2

Som jag befarade så var det intensivt men kort...ska nu försöka sammanfatta veckans rust istället för dagens, jag känner att jag inte hnner med tanke på den tidsbrist jag lever i just nu...



Dag 5 - Pappa öppnar golvet där vi tidigare haft skidbacke och fixar till reglarna under så att det skall bli mindre lut än det varit och han lyckas, blir jättebra!
Dag 6 - Reglar för "nya" väggar har kommit på plats, samt gipsskivorna som saknades.
Dag 7 - Golvet läggs, idag arbetar dom tillsammans.. det verkade fungera bra då hela köket OCH hallen i princip blev klara dag 7.
Dag 8 - Pappa har mamma i släptåg idag *S*, han fixar golvet som blev kvar invid en vägg och sen städar han upp för denna vecka och åker hem för en välförtjänt vila.

Blir lite för långa arbetsdagar tror jag, verkar snudd på som dom är jagade - kan väl aldrig vara av mig?!

Bilder på golvläggning samt det färdiga resultatet - räkna bort lite av dammet som ligger uppepå...

M!! Nöjd nu? Vad tror du om regleverket vid källartrappen, ska vi ta en 120cm vägg så nära spisen vi kan och sen högvägg resten? Blir väl kanske 60-70 cm vägg som blir lägre... Åsikt?



2 kommentarer:

M sa...

Jösses vad fint det ser ut! "Grattis!" - eller vad man nu säger? Trappan gör sig också väldigt bra till det nya golvet! Hrm, jag vet faktiskt inte vad jag tycker om vägg/bardisk... får jag fundera över helgen? ;o) KRAMIS!

Brittis sa...

Visst vore det väl smarrigt med öppen planlösning ner mot hallen? Det skulle ju kunna bli verkligt snyggt. Och du, Anna, som är så kreativ kan nog göra något alldeles extra av det.