torsdag, januari 11, 2007

Jurist - Testamente

Idag skall vi iväg och träffa en jurist - vi har skjutit det framför oss länge nu och det är något som måste/bör göras... Inte så ofta man tampas med hur man vill ha det när man inte skall vara med här längre men för barnens skull så är det nog så viktigt och speciellt eftersom vi inte är gifta. Vi får se hur det går och om vi kommer fram till en vettig lösning på det hela. Sen måste vi väl även skriva någon form av samboavtal som gäller om vi skulle separera eller så.... vilket tjafs - men jag har gått på nog med nitar i mitt liv och har alltid varit naiv så nu är det dags att växa upp!

Jag tog förresten klivet in i vuxenvärlden redan i julas, om ni inte redan visste det så avstod jag mina julklappar i år... vi hade bestämt att det bara var barn som skulle ha och jag
var faktiskt var tvungen att inse att jag också var vuxen numera. Mamma och pappa slapp alltså julklappsbestyret till M och mig.

Kuvert - och då gärna mycket tjocka sådana hade vi dock inte avsagt oss ifrån, det är ju inte samma sak som paket!

3 kommentarer:

Brittis sa...

Bra! Läs dagens kvällstidning om striden om författaren Stieg Larssons kvarlåtenskap, angående rättigheterna - eller rättare sagt bristen på rättigheter - för sambon sedan 25 år till det manus de hittat i hans dator.

Anna sa...

Ja, nu är det fixat förhoppningsvis, vi får väl se när det kommer i brevlådan till veckan. Men känns som det är lika bra att ta tag i det - för man kan tydligen inte bestämma själv när det är dags....

Kiara Och Kovu sa...

Varför tar ni inte och gifter er istället? Jag lovar att inte tappa kjolen i kyrkan *fniss*