onsdag, januari 10, 2007

Stormigt värre

Usch, jag ogillar verkligen när det blåser som det har gjort i natt - vet inte varför det känns så men antar att det handlar om att kontrollfreaket inte längre har nån koll utan får helt förlita sig på högre makter... Vi har i alla fall varit vaken större delen av natten, man hörde hur vinden slet tag i plåttaket och hur det ven och visslade överallt. Mitt värsta scenario var att taket skulle "rulla" ihop sig och flyga iväg! Sen måste jag verkligen ta tag i det där med vårt stora höga smala träd som står vid ena hörnet av huset - det måste ner... tänk om det skulle blåsa ner över huset...Blir nog en sak att ta tag i till våren, måste ha hit en skylift för det - träder är alldeles för högt för att få ner med att bara såga...

Jag är sjukskriven resten av veckan förresten, var till läkaren igår - mina utandningsvärden var usla och det tydde på RS-virus?! (Det drabbar vad jag vet bara spädbarn, men tydligen inte denna gång även om några prover aldrig togs) Jag fick Bricanyl att inhalera och läkaren tyckte verkligen att det var dags för mig att vila...att lyssna på kroppen för att undvika att det skulle bli värre... så här sitter jag nu, trött och ensam. Tänk att man som mamma har sånt dåligt samvete hela tiden. Känns märkligt att lämna honom på dagis hela dagen trots att jag går hemma - men som min kloka syster säger så har han det bättre på dagis än hemma med en sjuk mamma... och det är sant, men han är ju så liten... *S* Och om jag i nästa andetag använder mig av något min mamma brukar säga så kommer han aldrig att bli stor för det har hennes barn aldrig blivit.... Jag ska väl försöka vila och bara vara - som det är nu blir jag anfådd för allt jag tar mig för - det berodde på syrebrist enligt läkaren så det är väl bara att fortsätta att inhalera.
Ni andra får också ha en bra dag!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Men Anna då, du behöver verkligen vila.

Kryp upp i soffan med en lättläst bok och en god kopp té samt en skön pläd runt dig. Njut av tystnaden och att du kan rå dig själv några timmar.Det är du nämligen värd.

//Kram

Jag sa...

Passa på och njut! Men nu får du väl ha honom hemma ett tag om han har feber igen?
Puss på dig - och krya på dig.
Och som moster sa, vila - det är du värd!