måndag, januari 08, 2007

2007 - Vad har vi för oss...

Nära och kära och andra eventualiteter...Vet ju inte om det är fler som tittar på min torftiga blogg!?

Men H E J på er A L L A

Får väl börja med att lova att försöka bättra mig på den här fronten, jag läser fortfarande bloggar men skriver som ni säkert märker ytterst sällan i min egen - beror det på att mitt liv är innehållslöst och trist, att jag inte har något att berätta? Jag vet inte om det är så emellanåt men jag borde väl ändå ha något att berätta från mitt ibland trista liv?! Ett allvarligt försök att bättra mig kommer nu - skyller mitt tidigare "intetsägande" bloggande delvis på sjukdomar och helger också, sjukstuga har vi haft sen långt före jul och en ihållande envis andningspåverkande hosta som tar knäcken på en delvis...men som ni vet så är man ju envis som synden och inte kan man stanna hemma från jobbet för hosta om man heter Anna... då biter man ihop, låter svetten lacka samtidigt som man halvstressar runt på jobbet och hostar tills man kräks när man kommer hem...

Undrar när jag ska lära mig att ta hand om mig och min hälsa
Helger har ju ingen kommit undan och jag har ju haft främmande här under julen - Mycket trevligt!! Men det tog några dagar att komma ikapp igen, låta kroppen återhämta sig...
Man undrar ju om man inte påverkas väldigt mycket av vädret som är, mörker mörker mörker och mörker.. börjar bli duktig på gråskalan nu! Skulle gärna se lite vitt och några grader kallt!

Till veckan som kommer dyker pappa upp för att rusta köket - nu är det dags på riktigt och det känns riktigt roligt! P-O river just nu för brinnande livet - så vi lever numera familjeliv i vardagsrummet. Har i princip bara vattnet och spisen kvar där nu... ska väl slänga upp några bilder framöver!

Sköt om er alla!

1 kommentar:

Brittis sa...

Härligt att se dig aktiv igen. Men det är väl också ett tecken på att du börjar återhämta dig.

Jag förstår ju att du har det fullt upp, småbarnsförälder som du är. Dessutom hus som renoveras, jobb och just nu infektion att tampas med. Så ditt liv är nog aktivt så det förslår.

Det är INTE innehållslöst det du skriver! Så fortsätt skriva då och då. Det kan nog vara avkopplande också och dessutom bra att sortera alla intryck du får under dagen.

Ha det så gott.