onsdag, juli 01, 2009

24 timmars armsvett...here we come...

Åskväder och regn en stund mitt på dagen men med blå himmel på sidan av de mörka molnen, luften blev inte bättre och nu är värmen tillbaka...jag klagar inte...


Har inget att skriva om...jobbar denna vecka, mycket små fix att få till innan jag kan gå på semester med gott samvete och jag tror ändå (synd nog) att jag inte helt kommer att kunna släppa jobbet den första veckan då vissa saker ligger utom min kontroll..där jag är nästa steg så att säga - ska se hur mycket jag kan "leja" bort till den stackare som jobbar en vecka längre än mig...

Jag har förresten utrustats med en blodtrycksmanchett och ett bälte med en stor manick på som skall mäta mitt blodtryck under 24 timmar!! I den här värmen...Manchetten är också av det större - icke diskreta utförande så jag är tvugen att bära långärmat om inte alla skall fråga vad jag håller på med - svettigt under manchetten oavsett och ännu värre med långärmad tröja...Men imorgon 13.30 är det färdigmätt..vi får väl se vad domen blir... var 15:e minut pumpar den upp o mäter, från 23-08 en gång i timmen, sover nog mindre bra inatt kan jag tänka mig...

Mycket att fundera på i största allmänhet.... men huvudet fortfarande upp och fötterna ner...

Den som lämnat kommentaren om att jag bör skriva en gång i veckan - Håll till godo... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för uppdateringen! Ringer dig sen för att höra hur det går med svettningarna! Har du ombyte med dig? :) /Sis

Anonym sa...

Förresten glömde du lägga upp bilderna - och ändå skyller du på att du inte har något att skriva?! :) KRAM

Anonym sa...

Stackare. Blodtrycksmanschett i den här värmen! Hoppas det är till godo.
//Stora moster