torsdag, juli 30, 2009

Blåmögel...eller var det blåbär?!

Ja - grabbarna var ute med pappan i huset och plockade blåbär häromdagen o jag lovade att vi skulle fixa till blåbärsmuffins idag när de kom hem ifrån farmor...sagt & gjort - för man ska väl hålla det man lovar?!


Å då var det Anna i farten igen... läste noggrannt receptet och följde det till punkt o pricka... tyckte jag...ända tills jag stod med två skedar och skrapade av muffinssmeten ner i formarna...Hmmm..ska inte muffinssmet vara snudd på rinnande?! Jo då, jag hade ju glömt mjölken...kompletterade smeten med några deciliter mjölk och blandade väl...resultatet blev en "blåbär och mjölkfärgad" smet...=) Inte vidare värst vackert och ännu värre blev det färdiga resultatet...stora E:s kommentar "De ser blåmögliga ut!"

Ja, jag VET.. det ÄR JAG i ett NÖTSKAL!!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Alla gör vi konstiga saker i bland.

Gunilla sa...

Skönt det är fler än jag...
Jag har lyckats steka tunnpannkakor utan några som helst ägg----