fredag, juli 31, 2009


Tivoli på förmiddagen och mamman åkte naturligtvis barnberg och dalbanan....eftersom det bara var förmiddag när vi besökta dem och det till råga på allt var ett litet "skruttigt" tivoli så var det heller inga andra som åkte karusell så vi fick nog valuta för pengarna & säkerligen ett sätt för tivolit att locka fler "resenärer"...dryga 10 varv blev det och normalt kan jag tänka mig att man får åka tre...det resulterade i en yr och illamående mamma medan killarna skrattade gott..jag fick åka hem och lägga mig en stund till & med för att orka med resten av dagen....Hihi..men det vet jag - karuseller och jag hör inte ihop...Tronado på Rättviksmarknad tog knäcken på mig för många år sedan och efter den turen så passar jag mig noga för snurrande karuseller...Berg & dalbanor är forfarande en favorit men inte en liten barnvariant som i princip bara går runt runt och absolut inte i 10 VARV...

3 kommentarer:

Jag sa...

haha!

Gunilla sa...

Jag vägrar också åka saker som snurrar!
Tornado och virvelvind är out of question!
Sen- självmords"attraktionerna" som Fritt Fall, Loopen odyl- glöm det!
Möjligen Pariserhjulet! Och Flumridern.

Sticka i soffhörnet är nog med dramatik!!

Brittis sa...

Men vad gör man inte för barnen? ;)