måndag, juli 27, 2009

Nej, inte Karlsson...

på taket utan Anna på taket...ja, idag har jag utövat cirkuskonster här på gatan...
En del av väggen skulle målas och den kommer man bara åt via taket..sagt o gjort, en gammal perstorpsskiva fick duga till underlag för att inte taket skulle bli för buligt..;) konstaterade att den blankare sidan inte var något att lägga nedåt eftersom det gled rätt bra..och synen med mig komma farandes på en perstorpsskiva nerför taket och ut på gatan hade gett rubriker i våra dagstidningar...så nej tack..vände på den och då blev det bättre...

Min höjdrädsla fick sig en liten utmaning kan jag lova, kramp i fötter och armar innan målningen var klar..o sen skulle jag ner...å då var jag inte kaxig...eftersom jag fick lov att trixa mig fram till stegen som i sin tur vilade på ställningen och som därtill inte stod stadigt utan gled efter taklutet när jag klev på den..men med förenade insatser så kom jag ner på marken tillslut...

I övrigt har JAG tagit bort mitt punkterade däck på bilen, lämnat in det på reparation och sedan monterat fast det igen...eller jag och jag var kanske att ta i, hade god hjälp av lilla och stora E som gladeligen lekte bilmekaniker med mig... de var så duktiga!!

2 kommentarer:

Jag sa...

Phu! Tur att inte jag såg dig där uppe, då har jag fått dåndimpen..

Ta hand om dig!

Brittis sa...

Himmel så rädd jag skulle varit om jag sett dig där på taket.
Nu vet jag vem jag ska kontakta när jag får punka.