fredag, juli 10, 2009

SF + BF idag

SF = Sambofritt
BF = Barnfritt

Kl 07.00 avgick bussen ifrån resecentrum mot Grisslehamn, idag skulle pappa och lilla E ut på äventyr - Eckerölinjen!!

Efter ½ timmes bussfärd hade lilla E fått nog av bussfärden och tyckte att de nog var framme nu, "Jag vill kliva av NU!!" det gick ju inte då det var ett par timmar kvar på resan, dock hade resten av bussfärden gått bra...

Mormor & Morfar - vem brås han på måntro... ;)

Dagen i övrigt verkar ha varit bra och det kom ett par trötta killar på bussterminalen när stora E och jag hämtade dem...

Jaha, ni är nyfikna på MIN dag... proejkt på "att göra listan" avbokat, garderobsdörrar i sovrummet äntligen färdigmålade...eller nu ljög jag lite - måste måla insidan också upptäckte jag - N Å G O N hade drällt med grå färg på det vita så det måste fixas innan jag får godkänt...

Eftersom det regnat konstant i några dagar var min plan att på FREDAG ska jag måla den kilometer med brädor som ligger och väntar, men ack va jag bedrog mig - regnet vräkte ner i morse med och det fanns inga planer i världen på att jag kunde stå ute och måla panel...

Städning var också på agendan och lite av det vanliga.. regnet slutade dock en stund mitt på dagen och då drog jag på mig gummistövlar och regnjacka och drog iväg ut i skogen...eller skog och skog, en liten skogsdunge där jag troligen går säker för björnarna och som jag hittar till ensam... Vet ni, jag plockade 20 små gulliga gula kantareller...och flera var på väg...fram med lite värme nu så blir det nog fart på dem - skogens guld i mina ögon!!

Nu på eftermiddagen har solen visat sig... fast jag hör att det droppar igen på taket så helt stensäkert att vi får en solig dag i morgon är jag inte - men uppehåll mellan skurarna borde man kunna önska sig eller hur?!

4 kommentarer:

Värstamoster sa...

Kantareller! Gudars, så gott! Och vad härligt att plocka dem själv. Här är det så mycket fästingar med konstiga smittor att jag köper mina kantareller på torget!
Det ska bli blåbärsår i år också! *mums* Men lika illa där - de växer i skogen--*suck*
Jag får åka till den amerikanska blåbärsodlingen och plocka där i väntan på att mina växer upp lite. (De blir ju stora som vinbärsbuskar)

M sa...

Jag börjar förstå varför jag själv är helt utan energi - du tar ju musten ur oss alla! :) Passa på att springa lite i trappor åt mig också är du snäll så den här bebisen kommer ut någongång!!! Själv orkar jag nämligen inte göra många knop!

Jag sa...

...jag vill ha vatten NUUUUUU! Precis så var det en tvååring som hojtade för sisådär trettiofem år sen! Det var mitt på skogen och inget vatten fanns.
Så man får tillbaka

Du är verkligen aktiv - du har väl semester också?

Brittis sa...

Snart kommer solsken så du får måla.Håll ut och ta en tur till i skogen så länge.
//Störstamoster