lördag, juli 25, 2009

Regnväder och morsa...

Varför känner man sig som en dålig förälder för att man har slut på fantasi vad gäller aktiviteter för barnen de regniga dagarna...Idag har nämligen varit en sån dag, jag ville inte åka till Lekland, inte till badhuset och inte hälsa på nån, inte vara ute i regnet och inte hitta på nåt annat skoj...

Jag ville bara vara inne och tycka att vi har en trist svensk sommar just nu och kanske slötitta på tv och bara vara.. men då dyker det dåliga samvetet upp som ett brev på posten..något måste man hitta på...Åkte till Valbo med barnen och det var jag ju inte ensam om löningshelg och allt, så någon tur in på köpcentrum blev det inte men till en tygaffär i närheten för att kanske hitta fransgardiner som jag kommit på att jag skulle fixa till stora E:s rum, till hans draperi som han skall ha... han hade ju nämligen plan på ett discorum...;) hur nu det ser ut....hittade dock inga gardiner i Valbo så det fick bli hemfärd och en tur till Rusta, där fanns de..han fick välja färger själv och det blev vit/svart/rosa och en med rosa + glitter...

Gissa pappans min när vi kom hem och jag berättade att han köpt ROSA gardiner till stora E:s draperi....den var inte direkt uppskattande och han viskade "Gud va jag vill tala om för honom att rosa är en tjejfärg!"

Klippte sönder gardinerna till smalare rimpor o satte upp dem som draperi i hans rum, han tyckte det blev kanonbra...så då är jag nöjd även om pappan flinade lite märkligt när han tittade in...

2 kommentarer:

Jag sa...

Du är duktig du! Undrar om Kattmats-rubriken på 'sidan' i min blogg avser dig - hon har ingen sån rubrik i alla fall när man klickar på länken. Då kommer man till ovädret från Minsk eller nåt liknande. Märkligt, eller hur.

Brittis sa...

Jag tycker att du ska tala om för din äkta hälft att rosa VISST kan användas av killar. Låt honom inte förstöra E:s glädje.