onsdag, juni 24, 2009

Onsdag - halva semesterveckan till ända....

Idag har min bil fått service av en kollega...lilla E och jag var förstås med för att "hjälpa till", jobbar handskar, jobbarbyxor och en lumpen tröja skulle han ha...GDS (Gör det själv) hallen på OK fick besök av oss och nån timme senare var diverse filter utbytta, ny olja och en avspolad bil... känns bra, första underhållet på den bilen sen jag köpte den för ett par år sen...skall snart besiktas så det var väl dags för en mindre service iaf.

Eftermiddagen tillbringade vi hemma på gården, jag målade och lilla E fortsatte med meckandet, men denna gång på sin trampbil i sitt garage..;)

Sis - du har några dagar på dig att se till att lilla L ser dagens ljus om du ska göra det när jag är ledig..;) o klart vi kommer som ett skott lilla E och jag om det skulle behövas.....

3 kommentarer:

Brittis sa...

Oj, mekar du med bilen själv? Med det gick väl bra när du fick hjälp av lilla E, förståss. Själv vet jag knappt var oljestickan sitter.

M sa...

Du kan nog ta det lugnt ett par dagar - det får bli Peo som blir inkallad i så fall - han är väl ledig nästa vecka? :) L var så rolig - igår såg han på tv och undrade vad "magi" var för något och vi pratade om trollkarlar och häxor. Då sa L: "Vet du, Peo kan trolla - han kan trolla bort en golfboll och så är den i örat!!!" han var helt fascinerad! Det behövs inte så mycket för att imponera på de små...

Anonym sa...

En gång i veckan kan du väl kosta på dig att skriva åtminstone?? :)