lördag, juni 06, 2009

Åsikter

För er som inte vet så ramlade lilla E nedför trappan igår och slog nacken - hade gräsligt ont och kunde inte vrida huvudet - grät tyst, dvs tårarna trillade och han bara satt där apatisk och för er som känner honom så är det INTE likt honom...så det blev det kära telefonnumret 1177 som fick sig en påringning - "....det är kö, du har köplats 11, din beräknade väntetid är 23minuter"
tålmodigt väntade jag...och kom tillslut fram "avvakta men blir han slö så ring igen & håll honom vaken!"...hur i hela friden skall jag kunna avgöra om han är slö för att klockan passerat läggdags eller om det är något som inte är rätt?!

Gav upp efter 15 minuters avvaktande - ringde igen...
"...det är kö, du har köplats 3 din beräknade väntetid är 11 minuter"
väl framme beklagade jag mig - kanske lite mer än vad jag behövt och fick en tid i Gävle kl 21, på deras jour...nästa bekymmer var hur vi skulle hålla honom vaken tills dess men behövde inte fundera för efter några minuter ringde hon upp igen från 1177 och talade om att det var lika bra att jag åkte till akuten eftersom han var slö...sagt och gjort...

In på akuten och var väl inskrivnga kl 19.45 sen var det VÄNTA och hur är det att vänta med en 4-åring till kl 00.30 - sovande iaf. och sen kan man undra hur undersökningen blev när han blev väckt och ombedd att ställa sig på ett ben och titta i taket...Störtförbannad på mamma blev resultatet så det blev ingen undersökning..hemskickad med order om att väcka honom en gång i timmen hela natten för att utesluta blödning...o sen upp i vanlig tid för att se att han var som vanligt...

Yippie...

Natten har dock förflutit lugnt - men tröttsamt...
Nu är det dags att fira P-Os moster som fyller 60 - vi skall leka i indiancamp, det kan bli skoj MEN kanske kallt...

Vi hörs och syns!

2 kommentarer:

M sa...

Vaddå?! Var han som vanligt i morse då eller???

Anna sa...

Ja han mår bra nu...