tisdag, juni 23, 2009

Varmt, skönt & äventyr

...idag har vi varit på två stora äventyr

Iaf. om ni frågar lilla E

En tur till glassbilarnas garage för inhandling av lite semsterglass..o gissa vad vi fick göra - jo en tur in i garaget för att titta på ALLA glassbilarna...

hem för en lunch och sen nästa äventyr...

Vi tog en cykelutflykt till Prix...ett lagom avstånd för hans första egna cykeltur utan stödhjul..målet var förstås att köpa oss en glass där o sen cykla hem igen...När lilla E vid lunchen strax innan avfärd frågade mig hur långt vi skulle cykla sa jag att det var en bra bit, bara för att gardera mig mot att slippa bära hem cykel o lilla E innan det var klart...resultatet av den fiffiga förklaringen var att han satt vid köksbordet och grät...

"Jag kan inte cykla så jätte jätte jätte jätte långt mamma, inte ända till Kina!"

När jag lovat att det inte var ända till Kina och att vi skulle ta med oss en festis i fall det blev för jobbigt så blev det en glad kille igen och summan av den cykelturen var att vi hade en riktigt mysigt tur utan stopp för festis och en glass som belöning...& hemkomna utan skrubbsår och andra ledsamheter...

2 kommentarer:

Värstagammoster sa...

*flinar åt det pedagogiska greppet*

Brittis sa...

Kommentarer blir inte alltid tolkade som tänkt var.