söndag, juni 21, 2009

Dråpligheter och kärringar

Midsommarhelgen har faktiskt gått utan större fadäser - trevlig midommarafton med majstång och god mat & trevligt sällskap...

Midsommardagen var det "hemfärd" och njutningsfull - vilket paradis på jorden!!
Kusinerna har lekt och sovit i morfars husvagn - vilken spänning...undrar dock om inte morfar gör kväll tidigt idag.. ;)

Jag har som vanligt lyckats vara med om några dråpligheter som jag såklart delger min omgivning via min blogg...

Diskuterade med P-O på vägen till Rättvik om min upplevelse av att prata med män kontra kvinnor och jag sa:

"Ja, jag pratar ju helst med det manliga könet..."
Hmmm..som mikrofon då eller?! ;)

Igår på majstångsresningen i den lilla byn T så gick jag och min som ni alla vet höggravida syster hemåt...träffade på en dam av det äldre gardet som ojjade sig över M:s kula och frågade hur långt hon hade kvar - när beskedet kommit att det var när som helst som bäbis skulle göra entre så tittade hon på mig och sa...

"Ja, och sen kommer du då några månader senare..."

Jä*la kärring!! Ja så får man väl faktiskt säga...eller hur?!
Vad jag vet så finns det inga såna på gång och inte heller planerade!!!
Kan ju dock tänka mig va snopen hon kände sig när jag talade om detta för henne...;)

Hoppas ni andra har haft en bra helg - trots regnskurar och GustafWasa..eller var det Oskar?! ;)

Inga kommentarer: