måndag, juni 22, 2009

Efter regn kommer SOLSKEN

Första dagen på semestern och solen skiner! Vad är det frågan om?! ;) Inte mig emot dock.. men en smula förvånad är jag nog...

Dagen har tillbringats ute för lilla E och mig, en vända på stan med lilla E på sparkcykel och en varsin glass....

Hem för lunch för att sen tillbringa en timme inomhus för att avvakta det regn som kom..sen ut igen för att fixa poolen som behövde nytt vatten - den hade tappat luft också så på med kompressor och pumpa i nytt..höll dock inte så det blev en tur till affären för att införskaffa en ny pool...klappat och klart - nytt vatten i som väntar på att nå rätt temperatur för att killarna skall vilja bada...

Vi har hunnit spelat innebandy match på gatan - med kommentaren:
"Men mamma, du kan ju faktiskt spela!"
Vad trodde han då?! ;)

Sen har ju vardagspysslet fortgått under tiden, tvätt har tvättats och hängts, mat har lagats och handling har utförts...

Nu njuter jag av egentid, spelandes nojjiga spel på FB men vad gör man inte för att rensa huvudet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Semester är till för att avnjutas i solstol med ett glas läskande dryck i närheten. Det hinner du med, va?
Kram
Mamma

Anonym sa...

Nej, med lilla E i hasorna så finns det inte möjlighet till det, tur jag har en bärbar dator som jag kan frakta runt...

Brittis sa...

Låter sm om du är en riktig småbarnsmama. Tag vara på de små stunderna.