fredag, februari 02, 2007

Nedräkning...

Sitter på jobbet och har gamska precis bara kommit hit, kaffekoppen är fylld till bredden och alla väsentliga applikationer är startade - snart kan man ta sig an dagens arbete.. men varför känns det så motigt idag? Vill bara hem...fast till vaddå egentligen - ett rörigt hem där man bara få städångest, trots att jag ändå tycker att det går hyfsat att leva så här - från och med igår blev det ännu bättre, för då stoppade jag i alla verktyg som fanns i köket inuti ett högskåp som jag placerade på "rygg" på köksgolvet - nu kan vår klåfingrige son inte komma åt dem, vilket gör att vi kan han öppet i köket och jag tror att mycket blir lättare då...
Men varför vill jag då inte vara på jobbet - alla har väl såna dagar antar jag, när allt annat än det man måste göra känns mer inspirerande.. eller vad säger ni? Jag skulle vilja ha tid och ork att sätta mig med en god bok och mysa.. men det är nog inte det som är felet idag..vad det riktigt är vet jag inte men känner mig ur balans på nåt sätt, lite less...på allt och på inget...
Jaha... då har jag väl beklagat mig färdigt antar jag, kaffet är iaf. slut och det brukar betyda att arbetsdagen skall ta vid. Sköt om er...

1 kommentar:

Brittis sa...

Vi har alla sådana dagar.
Tag kaffekoppen och gå och sladdra en stund med någon du tycker om. Det brukar göra susen.