måndag, februari 05, 2007

Måndag v.4

Gräsänka... eller vad säger man!? Jag kommer då att vara ensam byggledare under veckan eftersom sambon stack till Tyskland, inte en nöjestripp utan för jobbet...man får väl hoppas att dom får ut det som var tanken med resan..

Jag har spenderat gårdagskvällen med att måla ett element, verkar vara nåt som ligger i släkten om man läser på syrrans blogg...Idag har jag jobbat, Elias har varit på dagis.. där det förövrigt nu går Sharlakansfeber när precis influensan har passerat... spännande med dagisbarn!

Det är också ett mindre snöoväder, blåser och snöar - men det är då svärmödrar rycker in. Hon kom glatt och skottade uppfarten åt mig medan jag gjorde kväll med Elias, det uppskattades vill jag lova och det gav mig mer tid till alla andra bestyr som å andra sidan gick mindre bra. Min plan var att spackla i köket där elementen skulle sitta för att jag sedan skulle kunna rolla väggarna så att elementen kommer på plats... men jag lyckades bara med den ena väggen för på den andra har "nån" ställt tunga spånskivor som är helt omöjliga att flytta själv.. gav därför upp och här sitter jag nu, uppkrupen i soffan Bloggandes...Pappa får hjälpa mig imorgon när han kommer så får jag ta den spacklingen imorgonkväll... det ska nog fixa sig...

Hoppas förövrigt att alla mår bra och har en mysig kväll, måste säga att det är rätt skönt att vara ensam ibland...

3 kommentarer:

Jag sa...

ja, visst är det ganska skönt! Att göra precis vad man vill och ingenting alls om man vill det. Trots att ingen kräver nåt speciellt annars heller..
BRAVO - Leksand vann med 6-0! Kul, och här snöar det också men bara liiite.
Ha det gott, pappa kommer imorgon.
Kram

M sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
M sa...

Kul att se att man inte är ensam att jä-las med elementmålning!

Ja, visst kan det vara skönt att få lite tid för sig själv ibland. Passa på att läs en bok eller nåt! ...eller tag kontroll över TV-dosan! I vårt hus är det A som har makten - vem är det hos er?! :o)