lördag, juni 03, 2006

Trädgårdsmästare Uthyres

Väldigt kompetent trädgårdsmästare uthyres, eventuellt bortskänkes...skickar med arbetsprover som bevis på hur man sköter nyplanterade rosplantor = man slänger in en näve gräsfrö bland de taninga kvistar som finns, detta är resultatet...fint, eller hur? Själv tror han att ett under har skett då antalet grässtrån inte motsvarar det antal gräsfrön som han slängde dit....Han har även en stor talang för att finfördela alla slags perenner, buskar och mindre träd "a´la Briggs & Stratton metoden" - han är helt enkelt en sån "handy man" man inte kan klara sig utan!


2 kommentarer:

Gunilla sa...

Han har redan varit i mina rabatter....Eller också är de fallerande grässtråna på rymmen hit!
Du skulle se mina rosenrabatter!
De skall VÄCK! De ger mig bara dåligt samvete..

Jag sa...

Behåll honom, du! Jag har inte ett strå (eller nåt liknande) i mina rabatter, bara hästsk..t och löv.

Men den lille trädgårdsmästaren i hörnet är ju för gosig, krama honom hårt!