tisdag, juni 06, 2006

Idag...

Idag har vi varit på Järnvägsmuseum - Emil tyckte att det var spännande förstås! Sedan iväg och handlade lite födelsedagspresent till honom, 4års kalas på fredag...

Vilken sköning förresten - här kommer en liten dialog som jag haft med honom för ett tag sen...
E: Jag har målat kärlek på dagis idag
A: Jaha, Hur ritar man det då?
E: Man ritar hjärtan...och hundar och sånt...
A: Jaha, Ritar man med rött då eller?
E: Jaa...Om man vill!
A: Vad var det för kärlek då?
E: Det var hund, bläckfisk och krabba...och en Hund!

En stund senare...
A: Vad har du på kinden?
E: Det är färgläggare...
A: Vad har du färglagt då?
E: Kärleken...

Än idag är vi inte säkra på denna kärlek - vad det egentligen var...*Skrattar*


För övrig känner jag mig stressad... men det gör jag ju mer eller mindre för det mesta, men vet att jag borde lugna ner mig...Rustar och städar och "måstar" hela tiden och när jag väl får en stund över så hinner jag inte njuta av det utan nästa projekt är redan på gång...

Emil matar Elias för första gången och utbrister glatt, "Va bra det är att ha en lillebror! Allt jag tappar på golvet äter han upp!"

5 kommentarer:

Brittis sa...

Kära du, eftersom jag är/har varit den typen som vill vara så effektiv som möjligt och också varit mäkta stolt över min förmåga att effektivisera alla "måsten" så har jag en viss erfarenhet efter 65 år. Om man hör till den typen så måste man faktiskt TRÄNA sig att lägga in marginaler mellan alla "projekt" (dvs disk, tvätt, småbarnslek och även "riktiga jobb"). Svårt, men det går och är nog tyvärr nödvändigt om du inte ska ta skada på ett eller annat sätt. Lycka till!

Gunilla sa...

Hehe.. Lite skit rensar magen och mycket mättar!!
Ungar ska äta konstigheter, så får de starkt immunförsvar.

Sen SKA du ge dig slappartid. Annars blir det skit med dig!!

Anna sa...

Jo, jag vet att jag måste, allt behvöer ju inte ske NYSS men tyvärr har jag den insällningen och den är lite svår att bli av med. Nu känner jag mig ändå utvilad, en hel natt med sömn är inte fy skam så nu är det "på cykeln och iväg" till jobbet och alla utmaningar där..Ha en bra dag!

Jag sa...

Tänk så många visa ord du får höra från mostrarna! LYD UNGE!
Kram o puss

Bror sa...

Projekt ja...dra ner på dem! Tro mig.