torsdag, juni 29, 2006

Semester

Ja, nu är det äntligen semester - känns skönt och lite lyxigt, jag har ju inte hunnit jobba mig less ännu så det är lite överflöd kan man tycka. Men jag vill ta vara på tiden med Elias nu innan det blir dagisdags i Augusti - det går ju så fort! Lillkillen som blivit så stor - numera vandrar han längs väggar och så men vågar inte riktigt släppa taget ännu...jag är inte orolig, det kommer när det är dags...

Idag har jag äntligen börjat med fönstren, så nu är de grundade - fortsätter imorgon. P-O har byggt om trappen härinne också, han har täckt in ena sidan av den för att förhindra stälp som i värsta fall kan sluta ända nere i källanren om man är ett nyfiket barn...Nu fattas det bara lite "överliggare" och färg innan det projektet är klart, men då tar väl nästa vid - här finns dom i överflöd...

Maten åt vi ute nu på kvällen, kyckling och grönsaker blev det - införskaffade nya möbler till altan igår som vi nu har invigt...dom fungerade bra men m å s t e köpa nya dynor, man fick rejäl träsmak utan!

5 kommentarer:

Jag sa...

Om allt går som planerat så kommer vi och inspekterar - tomorrow!!

Gunilla sa...

OM jag drar uppåt Dalarna i sommar, är jag välkommen att hälsa på då?

Anna sa...

Mamma...JA, ska bli så mysigt att träffas imorgon, hörde du att vi kommer och våldgästar söndag-onsdag?

Gunilla - såklart hjärtligt välkommen...finns alltid en ledig säng här...och det vore det jättetrevligt att träffas, det var ett bra tag sen.. snudd på i min "ungdom" *S*

Brittis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Brittis sa...

Glöm det ovan. Jag klantade mig. Ville bara säga att jag är glad att höra att det går bra för er. Ni har ju haft en tuff tid.