måndag, juni 19, 2006

4 dagar kvar

är det meningen, sen är det tänkt att jag ska ha semester..men ska sanningen fram så får jag troligen lov att jobba i alla fall måndag och tisdag nästa vecka. Det har varit en tuff start på mitt jobb efter mammaledigheten...nytt jobb och nya arbetsuppgifter och nu en stundande sommar då jag ska täcka upp luckor. Ja, jag vet att det kommer fixa sig men det känns lite stressande när Jag - Kontrollmänniskan inte har full koll utan måste ta det lite som det kommer...Men det är nog väldigt nyttigt, jag måste ju lära mig att hantera detta kontrollbehov på ett bra sätt och nu kanske jag inser att saker fungerar ändå...Hoppas jag i allfall...

I övrigt så borde jag plocka ur fönsterbågarna och måla dom medan det är väder, för vem vet när det kommer regn - till midsommar enligt tidningen men det vet man väl inget om egentligen...Det skulle bara vara så skönt att kunna stryka det från min "To do"-lista någongång, finns som många vet M y c k e t att beta av där och det skulle vara skönt att slutföra ETT ställe i allafall...Usch, jag inser att jag är för ivrig och att jag vill för mycket, fast det är ju roligt också!

Jag röstar just nu för flera timmar på dygnet, vilket parti driver den frågan i valet måntro...*S*

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Ta ETT fönster i taget- så står du ut!!

Anna sa...

mmm...jag har bara två fönster att måla så det ska nog gå men jag är lite för stressad för att ta tag i saker när jag kommer hem...blir bara att jag tänker på hur mycket jag har att göra...

Brittis sa...

Du får ju snart några veckors ledighet så du kommer säkert att få ork o lust då. Då blir det roligt i stället för tråkigt som det blir om du jäktar fram det till midsommar. Ta det lugnt!

Jag sa...

ta det lugnt, unge!!!! och hör sen!
Du ska ju bo i huset i många år och det blir säkert tid nån gång att måla...