söndag, maj 03, 2009

Resan "Hem"

Idag har jag varit "hemma" ....är alltid lika mysigt att komma hem och träffa familjen - är förresten alldeles för sällan vi ses!!

Barnen har fått sin dos av marknad, karuseller och sockervadd.... och även hunnit med några vändor på 4-hjulingen med morfar, träffat sina kusiner och haft, vad jag tror en jättebra dag!

Själv köpte jag en överdel till min strimlare (har helt tappat ordet men jag tror ni förstår vad jag menar, den där hållaren som man sticker fast tex potatisen i när man river potatisen till Janssons eller gratäng) - fast den passade nog inte riktigt verkar det som...kommer att märkas nästa gång maskineriet skall användas....

Imorgon - ny vecka...vi får se om vi får besked om varslet eller inte..vilka som får gå och vilka som får stanna...NU får det räcka med väntan... men risken är att det kommer att försenas ytterligare då fack och arbetsgivare som vanligt inte kommer överens...

..nu surfar jag vidare...

2 kommentarer:

M sa...

Fått någon info på jobbet än?

Anonym sa...

Nej..inga besked ännu...vet bara att det är försenat 1-3 veckor så det kan bli denna vecka eller inom ytterligare 2 innan beskedet kommer!