söndag, maj 31, 2009

Min dag...

..eller egentligen alla mammors dag...

Tänker då främst på min mamma och hoppas att hon haft en fin dag! Löv jo.. ;)

Min dag tillbringade jag ute med målarpenseln i högsta hugg vid 7.30 tiden, staketspjälor som fick sig en omgång med vitfärg och det var lika bra att ta det tidigt eftersom solen redan då gjorde sig påmind....

Sen en tur till köpcentrum i närheten och tillbringade några timmar där ENSAM - skönt, att klämma och känna utan att ha nån i släptåg - handlade inte mycket men vad gör man inte för lite "egen tid"

Väl hemma igen gick vi på öppet hus av Göranssons Arena - den nya "bandyhallen" (får man inte kalla den) här i stan - en enorm arena, tydligen skall man kunna ställa in kyrkan inuti... ska bli spännande att se hur det är att gå på en bandymatch inomhus i vinter...

Middag hos farmor - skönt att slippa matlagningen så man tackar inte nej till inbjudan, barnen badade där så det var bara att åka hem och stoppa dem i säng...

MEN vill nån ha en Gratis 4-åring!!!
Han är helt enkelt fantastiskt tålamodskrävande just nu...
och vart är MITT tålamod?!
Tyvärr har jag väl aldrig haft nåt, eller hur...
(men å andra sidan är han ljuvlig...)

2 kommentarer:

M sa...

Låter som om vi hade liknande upplevelser av morsdag! (Förutom att jag är en tokdålig dotter som tydligen bara tänkte på mig själv och inte ett dugg på MIN kära mor... SORRY! Får gottgöra det på något sätt? Love U)

Fick tre timmar tillsammans med lilla M på IKEA där vi i lugn och ro (alla andra svenssons var ju naturligtvis ute i sommarvärmen!) hann leka med alla leksaker och titta på allt vi ville utan någon av pojkarna i familjen stressade oss! Sen blev det målarpenseln i högsta hugg och jag gav mig på samtliga foder på entrésidan tills det var läggdags för min del. Nu har vi i alla fall börjat slutföra fasadmålningen - bara en sida kvar sedan vi började projektet förra året!

Brittis sa...

Att måla kan vara riktigt meditativt om det vill sig väl och man får vara ensam.