söndag, maj 31, 2009

Elvisp

Igår skulle lilla E och jag fixa en fruktsallad till efterrätt...och naturligtvis krävde den sin vispade grädde...sagt och gjort, fram med elvispen och en bunke...i med grädden och på med vispen..som de flesta av er vet så har jag förmågan att göra flera saker samtidigt.. ;)

Medan jag vispade grädden med ena handen skulle jag vara effektiv och plocka ur de sista två äpplena ur påsen och lägga dem på avsedd plats i fruktskålen...det gick "sådär", fipplade med påsen och höll i vispen och vips så snurrade hela äppelpåsen upp sig kring vispen, grädden flög, liksom visparna och maskinen stannade.... så elvispen är inte längre sitt gamla jag om man säger så...MEN grädden blev vispad och de sista två äpplena hamnade i fruktskålen

"Inget ont som inte har nåt gott med sig... "

eller hur?! ;)

5 kommentarer:

Jag sa...

Fröken HB! Så typiskt dig men bra att du fick grädde till frukten och en ny visp får du väl önska dig av tomten kanske?!
Kramar/ Mamma

Kiara Och Kovu sa...

Annars funkar borr med pil i utmärkt som visp oxå, i väntan på en ny.

mamma sa...

Undrar vad Peo säger om du snor hans borrmaskin! Skulle vara kul att höra....

P-O sa...

Min borrmaskin?!? Aldrig!!! Törs inte ens tänka på vilka fadäser det skulle kunna bli om Anna fick tag i en elvisp med slagfunktion!

Brittis sa...

Vi firade födelsedag i stugan men ingen visp fanns. Vi tog elborren, monterade på en dartpil och vispade grädden. Det stänkte lite. OK, ganska mycket, då. Men grädden räckte till tårtan i alla fall.