lördag, maj 02, 2009

Dråpligheter

Ännu en ledig dag till ända...

Idag har barnen fått tillbringa stora delar av dagen på varsitt håll - känns som det kan vara nyttigt för dem mellan varven...

P-O tog stora E med sig till golfranchen o tränade lite golfsvingar inför kommande säsong...

Jag packade fika i ryggsäcken och tog med mig lilla E OCH släpvagnen till A för vidare färd till sandtaget - hade nämligen lovat bort mig själv och släpet för en dag där... det behövdes sand till deras nya sandlåda..och vad gör man inte för sina vänner...

Kruxet är ju att jag inte är någon hejjare på att köra med släp - har gjort det en gång tidigare och det slutade med att bil och släpvagn stod i ett V och jag fick koppla loss vagnen för att över huvud taget kunna komma någonstans... Så det var alltså med lite tvetydiga känslor inför uppdraget som vi stack iväg...

Tur att A bor som hon gör - bara rakt fram... sen iväg till skogen... det gick bra det med och vi hamnade vid sandtaget tillslut...sen började det roliga...

Det gick inte att köra upp bilen ordentligt - kanske hade gått om jag inte hade behövt backa men den tanken gav jag upp rätt snabbt.. så vi kopplade loss och rullade in vagnen istället... vagnen stod i lite nedförsbacke (mot bilen) så vi var tvungna att lägga en stock framför hjulen för att få vagnen att stå kvar....A skottade sedan sand och jag o lilla E satt på sidan och tittade på myrorna och fikade.. vi hade det rätt okej...

Väl dags för avfärd började strulet... stocken skulle bort..och vagnen var BETYDLIGT tyngre fylld än tom så det var ett helt företag att få bort den, backade in bilen så långt det gick för att slippa dra vagnen så långt... å sen rullade vagnen ner mot bilen...A & jag stretade emot, men vad hade vi att sätta emot för några hundra kg sand.. INTE mycket...närmare och närmare bilen... tillslut låg vi mellan släpvagnen och bilen med en varsin fot på kofångaren för att orka hålla emot.. lilla E stod vid bilen och sa "Går det bra för er? Ska jag hjälpa till?" och allt man kan tänka sig... och det enda vi tänkte var

"Vad f*n gör vi nu?!"

Hade ju kunnat bli liggandes där mellan släp och bil länge om vi inte hittade på en lösning... Men som ni alla vet - tjejer kan!!

Det löste sig tillslut, efter mycket skratt och svordomar - tur att jag hade gamla bilen eftersom släpvagnsfästet tillslut låg emot bilen...med lite viljestyrka och krypkörning så lyckades vi fästa släpvagnen på kulan och bege oss hemåt... Skrattade rätt gott åt galenskaperna... ;)

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Låter som läge att gå en back-kurs? Kanske far din kan vara lärare?

Anonym sa...

Backkurs med släp isåfall, backa i övrigt fixar jag...=)