söndag, maj 10, 2009

4-åringens helg

Den här helgen har gått i kalasandets tecken... lillkillen fyllde 4 ..och som ni alla vet betyder det KALAS..

Lördag - barnkalas...alla 10 kom och det var fullt pådrag några timmar...roligt och livligt, precis som det skall vara...kvällen avslutades med rött vin och mat i uterummet tillsammans med M & familj samt Ma & Pa ...lite senare på kvällen kom grannarna över - i MORGONROCK och med mugg - ville ha sig en sängfösare... så det blev ytterligare några timmars surrande & som vanligt väldigt Trevligt!

Söndag.. ny dag...M & familj sov kvar så det var fullt hus i morse...de valde dock att åka tidigt eftersom de hade ytterligare åtaganden i form av kalas idag på em. För mig innebar det en omstart, nya tårtor skulle göras, bordet skulle dukas för ännu ett kalas - den här dagen med Peos släkt... trevlig em och en färdig kalasad kille - tror han var nöjd för idag tackade han till och med nej till tårta!! ;)

Mycket & fina presenter fick han - TACK alla... och jag är glad att det är ett år till nästa gång... för hans del - Storebror firar om en månad, så det är snart dags att ta tag i det kalaset också!

NU ska jag tillbringa kvällen i soffan görandes inte nå & ladda batterier...till veckan kommer besked om varslen, vilka som får stanna och vilka som får gå - fört ut är kollektivarna... jag får snällt vänta några dagar till - kanske till veckan därpå om ryktet jag hört stämmer....

Inga kommentarer: