torsdag, maj 01, 2008

Ledighet

Härligt!

Det sammanfattar väl vad jag känner just nu - långledighet, en välbehövlig sådan...

Har mycket att göra hemma, men ser fram emot det... Sovrummet, vårt "grisprojekt" som dragit ut på tiden så katastrofalt skall förhoppningsvis framskrida markant under helgen är det tänkt... Vi får jobba en i taget eftersom vi inte har någon barnvakt inom räckhåll, men det bör hända saker ändå om vi arbetar med lite struktur och tar de tillfällen som ges....

Just nu krigar Elias och jag för fullt, han accepterar inte att jag gick ner för trappen före honom så nu sitter han uppe och grinar och skriker:
"Mamma! Kom o hämta mig nu!!"

Det kommer mycket roligt ur den killen just nu...
"Jag vill spela fjölt" (flöjt)

På väg ut till ett par föredetta grannar så åkte vi förbi mycket nedsågade träd som låg i staplar:
"Mamma, titta va många tumstockar" ;)

Igår kväll vid läggning säger den lille filuren:
"Jag ska ha en polisbil, jag ska köra den.. .mamma, kan du vara tjuv?"
Frågade då om han skulle jaga mig om jag var tjuv...
"Nej mamma du ska bara sitta brevid - pappa och Emil ska också vara tjuv"

Nu ska jag hämta mig lite kaffe och krypa upp i soffhörnan en stund, klockan är strax efter halv sju...så än kan jag inte behöva påbörja dagens aktiviteter...

Förresten, det pågående kriget "vanns" av mig - men vem hade kunnat tro annat!

Inga kommentarer: