söndag, maj 25, 2008

Morsdag

Ja, idag har jag blivit uppvaktad av Elias - det är ju Morsdag idag... Pappan såg road ut i fredags när de hade varit och inhandlat en present till mig... han kallade det för "otippat".. Elias hade nämligen själv valt ut vad mamma skulle ha... hihi.. ja, där satte min tankeverksamhet igång - nyfiken som jag är... om E hade valt själv kunde det ju vara allt från en skruv till ett ljus (det sistnämnda har jag fått av Emil varje år hittills.. - ETT blockljus i knallröd färg... *S*)

Imorse fick jag svaret ... en färgglad Giraff i trä.. var inte så illa tycker jag själv... får se om jag publicerar en bild på underverket, just nu ligger den nerbäddad i min säng på lillemans order...

Idag ska vi iväg och hämta en jordborr och börja borra för plintarna... panel och färg inhandlades igår.. kiselgrå fasad med vita knutar blir det... hoppas bara att fasadfärgen är som på provet, jag är ju som jag är och tog inte ett färgprov utan en stor 10l hink direkt... *skrattar* Ja, ni som känner mig vet att det inte är ovanligt när det gäller mig...

Igår togs markisen bort över altanen och den sista delen av trallen så nu har vi ett "stup" utanför altandörren...men känns som vi är på god väg... Vädergudarna är med oss än så länge...

Jag spacklade också det sista i sovrummet igår så idag ska rummet tömmas och slipas för sista gången - hoppas jag.. sen är det städning som gäller för att bli av med allt damm som ligger som en vit matta i hela huset... *suck* men det blir nog bra när det blir klart...

Elias och pappa tog en tur på moppen också - tror ni han ville sluta åka någon gång, nej nej nej, "mera" var en väl använd fras på den mopeden, han skall åka idag med säger han och det är "de stora grabbarna" som skall åka "motorped"

Nu är det dags för frukost...

Pajas fick förresten gå ut för första gången igår - han är fortfarande trött tror jag, har varit en ängel i natt vilket inte hör till vanligheterna så det var nog välbehövligt med utevistelsen - får bara hoppas att de stora hankatterna håller sig härifrån tills han är så stor så han kan "pinka" revir....

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: