fredag, maj 09, 2008

3-år

Grattis! Älsklingsungen blir 3-år idag!



Det känns som om jag haft dig hos mig hela mitt liv - du är nämligen en väldigt stor del av det och har en STOR plats i mitt hjärta...



Idag för 3-år sen föddes du - tanken på att allt kunde gått riktigt illa både med dig och mig är skrämmande, så liten och en sån fajter redan då....




Idag ser livet ut som hos de flesta småbarnsföräldrar... och du är fortfarande en fajter i ordets rätta bemärkelse...vuxit på dig har du också gjort och du besitter en vilja av stål - tror den kan få de flesta gråhåriga... ;)





Kan inte motstå en bild på den framtida charmören - vilka ögon.... han fyller också år snart.. hela 6 stycken och till hösten är det dags för förskoleklass.... det är inte klokt!




För övrigt har den här dagen börjat kanonbra *suck* Elias vaknade vid 3-tiden av mardrömmar - Trollmor på dagis (hon som kom och berättade om sopsortering) har fastnat på näthinnan trots att det var flera månader sen.. och inatt var hon på besök i hans drömmar... Jag intog (som sig bör) ett hörn av hans säng och försökte sova - men då ryckte vår nya familjemedlem in - PAJAS... var leksugen... bet i fötter och händer - Elias blev också utsatt vilket inte är att föredra vid den tiden på dygnet.. när klockan var halv fem gav jag upp... nu sitter jag här 6.05 och vi har nyss tittat klart på Pippi Långstrump filmen... Yippie vilken härlig dag det här kommer att bli.... Jag är hemma med barnen idag för det är planeringsdag på Elias dagis - en fördel efter nattens övningar och tur är det väl att vi firar födelsedag imorgon, för det finns risk för en trött och slut kille när eftermiddagen kommer!

Ha det gott... strålande väder är det iaf.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Ge honom en STOR grattiskram från oss i Borlänge.

Brittis sa...

Du kan väl i alla fall inte kalla ditt liv händelselöst?!
Och ett grattis till gullungen.