onsdag, december 29, 2010

Sorterar

tomtar & julsaker... ja ni läste rätt, nu åker tomtarna ner i lådan igen och får titta upp igen nästa jul... dit är det tack & lov långt kvar... Vi ska ha en härlig vår och en ännu härligare sommar först! Ja TACK!

Igår tillbringade vi förmiddagen på skridskoarenan, lilla E har blivit riktigt vass på att åka skridskor.. när vi väl kom hem igen gav han sig ut på längdskidorna på gatan, hmmm.. han har visst växt till sig till denna vinter - bemästrar även dessa på ett helt annat sätt i år..

Nyår är planerat också, det firar vi "som vanligt" med de 2 närmaste grannfamiljerna, förrätt hos granne 1, varmrätt hos granne 2 och dessert hemma hos oss...
Det är en enkel lösning - barnen tycker det är spännande & vi vuxna får lite var att ta reda på.. Det är ju det som är värst, att städa upp dagen efter... =)

Idag funderar jag på om jag ska ut och trängas på mellandagsrean, men gissar att jag får göra den resan själv... tror dock att jag måste klättra på tak idag också... snön måste ner...& jag verkar vara utsedd till förste takklättrare...har ju bara lyckats stoppa bakluckan med ögonbrynet, slagit huvudet i bakluckan & ramlat ner för trappen den här veckan så det borde väl gå bra att vara på taket =) Om inte annat så kommer jag ner i den mjuka snön iaf.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

*fniss* Hur gick det? Gjorde du änglar i snön?

Brittis sa...

Hoppsan! Det verkar gå livligt till hemma hos er.
Ta det lugnt på taket.

Gunilla sa...

men det låter småtaskigt att avjula redan nu? Jag älskar granen för den sprider ljus..