torsdag, december 30, 2010

Ja jag lever iaf.

Vad gäller takklättrandet så gick jag upp på stegen - blev gråtfärdig, gick ner igen och skickade upp P-O.. han fixade det galant... efter det var det dags för garagetaket, jag kände mig återigen kaxig, klättrade upp på taket... kelv av stegen och insåg i en hast "Helv*te va halt det är", gled sakta ner mot takfoten & det kändes verkligen som jag skulle hamna spetsad på stegen - ropade på P-O som bara stod o tittade på "Va ska jag göra då???", "Fånga mig naturligtvis" skrek jag.. =)

Jag fick dock tillbaka självkänslan när jag återigen hittade fästet och skottade en 3:e del av ena sidan, skickades sedan ner av P-O, han tyckte nog det så för taffligt ut med mig sittandes grensle över nocken... Han fixade resten och jag tog på mig att skotta taket över uteplatsen, ett tak av lägre variant som jag inte kan stå på utan får sträcka mig ut för att få ner snön... JAG blev naturligtvis förärad med den trasiga spaden - gissa om det gick lätt.... Är en liten knöl kvar som jag inte når... är retligt som fan!

Å andra sidan hittar jag inte syltad ingefära!!! Hur ser det ut o vart finns det? Ser att man kan göra själv så jag får väl göra det - receptet säger dock "3 bitar syltad ingefära", vad är 3 bitar??? Vad är det för storlek på sån man köper färdig????

2 kommentarer:

Gunilla sa...

det är MUMS! Finns på orientaliska hyllan ihop med sushigrejor .
Jag finhackar det bl a och stoppar det i köttfärsbiff. Rekommenderas.. Och du- ta MER är tre bitar!!

Gunilla sa...

det är en liten glasburk med rosavita skivor inuti. Tror det är Madame Chengs fabrikat..