söndag, december 05, 2010

Hektiskt

...tidig morgon tillsammans med Lilla E, Stora E kom släpandes en stund efter.. Pappan fick vi väcka idag... han sussade gott ända tills vi hade fått nog av att vänta på frukost... Skönt för honom - det var han värd...

Iväg till farmor med killarna, själva skulle vi försöka beta av lite "måsten" ...träffade A & M en stund först - det drog ut lite på tiden så vi fick inte lång tid i Valbo, hann iaf. scanna hyllorna och insåg att vi måste vara mer förberedda än vi var idag för att beta av julklappslistan - risken är annars att det blir både dyrt och fel .. Jag letar också febrilt efter en jacka - en parkas som inte är insvängd i midjan, iaf. inte så mycket så att jag inte kan knäppa den =)
VART finns de??

Hem till farmor o plocka upp ny lunchade killar - tack & lov för farmor.... hem för att Lilla E skulle byta om till Innebandyträningen - pappan & han drog iväg...
Stora E och jag startade knäckfabrik och har nu hunnit med både knäck, marsipanägg doppade i mörk choklad & saffransbröd med mandelmassa.

Pappan tog också som vanligt på sig pysslarmössan och fixade pepparkakshuset med grabbarna, just nu står det på tork eftersom vi i år får oss ett rivningsfärdigt hus, men någon ska väl ha ett ruckel också... det finns vissa - ingen nämnd och ingen glömd som inte har tålamod att göra saker försiktigt utan pressar på "NonStoppen" vilket gör att vilket tak som helst viker sig ( det var INTE Jag )

I ugnen finns nu marinerade kycklingklubbor och riskokaren är framtagen - det blir dagens middag...

Pappan roar barnen med att spela önskelåtar på Spotify... gissar att han försöker forska fram vad som kan tänkas uppskattas till en ev. julklapp - smart drag.. =)

Vi är nog mer än nöjda med att göra kväll när väl middagen är avklarad och diskmaskinen startad.

Känns som en bra söndag - vi har haft en mysig dag! ( iof kan jag bara svara för mig själv, men jag tror att de andra också har haft en bra dag..det hoppas jag iaf.)

5 kommentarer:

Jag sa...

åh, fy! Har ni varit på IKEA och inte köpt servetthållare åt mig!? Jag som måste ha två stycken (i klarplast, bara att klämma fast, 19 kr st)

Anna sa...

Nej, hann inte till IKEA... hade några måsten där med men det får bli en annan dag.. påminn mig då så kan jag handla till dig =)

Gunilla sa...

kolla cellbes på nätet? De har rea nu..;o)

Brittis sa...

Oj, det var ett späckat program. Tur att ni tycker det är kul. Det underlättar.

Anonym sa...

Har ni hunnit till Furuvik på någon julmarknad och fixat änglavingarna till mig då? ;)