torsdag, december 04, 2008

Nurce where are you....


Ja ni förstår säkert själva... lilla E gjorde entre i natt kl 04.00 med orden "Jag har sovit gott nu mamma.. sen har jag ont i örat"

Klarvaken gråtande kille... VAB blev resultatet och ett besök hos läkaren på förmiddagen - öroninflammation, med ett recept på penicillin om det inte ger med sig själv...

stora E hem från skolan... rödblommig & utan röst, ont i halsen... feber 39 grader

Vi vuxna känner oss också lite "halvdana" - men inget riktigt "kravel" ännu för någon av oss...

Lilla E hade 38.5 vid sänggående så båda killarna fick en slurk alvedon i hopp om en god natts sömn... Troligt... nja...

6 kommentarer:

Anonym sa...

stackare!

Brittis sa...

Vid öronvärk: Tag lök, helst rödlök - INTE vitlök, riv lite på ett rivjärn, linda in i lite gasväv eller annat tunt tyg, lägg i ytterörat och sätt ett plåster över. Byt i bland.
Det fungerade osvikligt när mina barn hade öronvärk.

Anonym sa...

Kommer så väl i håg när Sanna hade öronvärk en jul och hade lök i örat och en bit eltejp som hon vägrade att ta bort på självaste julafton. Testa annars att lägga ett par böcker under huvuddelen på sängen, kan oxå funka. Lycka till!Mvh Ann-sofie

Brittis sa...

Nämen! Fia! Kul att höra att du finns. Men ett livstecken på min blogg skulle också uppskattas *ler*

Anonym sa...

GRATTIS; GRATTIS!! Visst fyller du år idag???
Vuxna tjejen... Fattar fan inte hur det gick till. Det var ju inte så länge sen som jag sydde fjärilsklänningar år dig och Marit

Anonym sa...

Jo, jag gjorde väl det säger de som vet.. Fjärilsklänningar?! Förresten vem f*n är du.. hihi....