söndag, december 28, 2008

Mellandagar

Ja, det första man tänker på då är REA... så när jag kände att den första hyserin kring mellandagsrean lagt sig så tog jag mig en tur till Valbo tillsammans med Helen o tjejerna.... det var lagom med folk, korta köer.... jag hittade I N G E T till mig själv.. Köpte ett par tröjor till grabbarna, det duger numera inte med en enfärgad eller randig tröja utan den måste vara Coool - vad f*n är en Cool tröja för en tre åring?! Provade en imose som det var 3 BMX cyklar på ...
"-Mamma! Den där vill jag INTE ha, den är INTE Cool..."

*suck*

Nu blev det en med en tiger och lite eld(?) och en annan med en tyngdlyftar apa... *S*
"De här är coola mamma!"
Stora killen fick ett par han med, hoppas dom är coola nog åt honom....

Granen har hamnat på glasverandan, ser helt okej ut och vi slipper barren inne... "Nu är glada julen slut slut slut..." (lite för tidigt om man ska tro almanackan men jag var tvungen.. ) Tomtarna har åkt tillbaka ner i sina lådor till nästa år - bara ljusstakarna kvar i fönstren o julgardinerna i köket.... känns rätt okej!

Imorgon är det måndag.. undrar om jag bör åka ner och jobba några timmar.. vi får se vad den bättre hälften säger om det - inte riktigt uppskattat tror jag... o jag förstår honom, det hette ju att jag skulle ha semester till den 7 januari... men jag vet att mail och telefon kommer att gå varm annars så det kanske är lika bra... några timmars frånvaro och sedan fullständig närvaro, det borde vara det bästa, iaf. i min värld...

3 kommentarer:

Brittis sa...

Varför var du tvungen att packa ner julen just nu? Det var väl grymt!

Anonym sa...

Hihi.. jag är rätt trött på dom..
-tomtarna alltså.. =)

Bror sa...

Gott Nytt År Anna Panna.