torsdag, augusti 12, 2010

Rockad


Måste ju försöka få nån ordning i det lilla kaos som existerar här hemma, vi har lixom legat på latsidan under semestern.. Denna vecka har jag dock börjat rota lite - Elias har inte velat göra annat än leka ensam med sitt Lego så jag passar på

Idag har jag fokuserat på förvaring - Hylla ner från Elias rum till v-rum, skruvade ihop en likadan från IKEA, monterade lådor till facken i hyllorna - fyllde på med Lego, fortfarande är det sorterat Lego som gäller - en färg i en låda!

I källaren hämtade jag en 2m lång bänk/hylla som jag micklade upp på Elias rum, var inte lätt att bubba den två trappor ensam kan jag lova, men det gick - jag är envis...

För att få rum med hyllan krävdes även en rockad på hans rum, men nu känner jag att jag är på god väg... nu ska bara ett skåp ner i källaren och ersätta hyllan jag bar upp och sedan kan jag sätta punkt för den aktiviteten... & det verkar som det faktiskt blir lite bättre plats & ordning!

Tänker också anamma mosters tips om dagliga aktiviteter på ca 15 min som vi skall dra lott om dagligen .. Det måste göra att saker blir gjorda och latmasken inte träder in.... hoppas jag iaf & nu när vi börjar jobba båda två igen så är det nog viktigt att se till att vi fördelar det som skall göras....

Nej en film på det här & sen sängen känns det som.... Natt

Inga kommentarer: