fredag, februari 13, 2009

Vilken vecka..

Känns som den kan betecknas som trevlig i det stora hela med inslag av oro, irritation, sjukstuga, sjukhus & känslan har nu innfunnit sig i "Äntligen helg".... å här sitter man helt solokvist, lilla E sover, pappan är ute med jobbet på mat & bandy, stora E har åkt till sin mamma idag... det är LUGNT.. och vad gör jag då?

Sitter framför datorn och funderar över en liten applikation jag pysslar med när jag får tid över på jobbet, dvs aldrig... "tyvärr" tycker jag att det är ett roligt uppdrag dock så jag tillbringar några av mina lediga kvällar med att "peta" med den... Kanske dumt, men roligt!

Om jag blir en av dem som drabbas av varslet som ligger på företaget så kommer jag att skaffa mig en fyrbent vän igen.... nej, inte ett marsvin eller en ny katt utan en hund! Kanske kommer en ändå men då är det iaf. ingen som kan säga att det inte är rätt läge... "så det så!"
Det här med varslet börjar göra sig påmint igen - det pågår mycket jobb med förhandlingar osv. nu så det "rör" på sig... känns olustigt... har ju inte så många år på nacken så jag är såklart orolig.. trivs jättebra med mitt jobb och med mina uppgifter och känner ingen längtan efter att bli av med det...men som man brukar säga "Det visar sig väl.. "

2 kommentarer:

Brittis sa...

Jag ska hålla tummarna för dig angående jobbet.

Anonym sa...

Jag klämmer och klämmer jag också!
Puss och kram

Mamma