lördag, februari 07, 2009

Kalas - firade med tårar i ögonen

... vi har varit på 13-års kalas idag.. Tack Ida & resten av familjen för ett trevlig kalas... ;)

Det kommer iaf. att bli en 13-års dag vi aldrig kommer att glömma, det är inte alltid man firar födelsedagar med tårarna rinnande nerför kinderna...

Fin vinterdag - kalas i en friluftsstuga en bit utanför S-viken, detta pga ombyggnation hemma hos "familjenfödelsedagsbarn", korvgrillning och fika stod på menyn... kunde väl inte bli annat än trevligt...

Stugan var dock inte använd på ett bra tag visade det sig och problemet kom när vi försökte få upp värmen i stugan och samtidigt skapa en fin korvgrillarglöd i de öppna spisar som fanns... - det rökte in.... - som bara den! Eftersom det var både ung och gammal med på kalaset så var vi nära på nödda och tvungna att vara inomhus - det gick inte att ha fönster eller dörrar öppna för då blev det ännu värre så det var bara att bita ihop.. ;) mellan varven var man tvungen att gå ut och lufta sig och för att torka tårarna - frågar mig i efterhand varför jag brydde mig om mascara och ögonskugga... var nog mera svartrandig i ansiktet än vad jag var sminkad innan kalaset var över... de flesta barnen fikade ute, det sved för mycket i ögonen.. det var rena dimman inne i stugan så det rökte alltså in en HEL DEL... - kändes som om vi befann oss i en "fiskrök" hihi... men som sagt ett kalas vi aldrig kommer att glömma..

2 kommentarer:

Brittis sa...

S k köldlås i skorstenen?

Anonym sa...

Inte en susning vad felet var - rökte in gjorde det iaf. Jag håller fortfarande på att tvätta alla kläder vi hade på oss...