torsdag, juli 17, 2008

Vad händer?

Har fått påbackning om min aktivitet på sidan och jag får väl lov att skriva något så det blir lugnt - tänkte dock på att personen som skrev det inte är speciellt aktiv själv.. men hon har dock åstakommit ett helt inlägg under veckan som gått.. ;)

Vi har nattgäster - mamma och pappa är på besök och tanken var ju att pappa skulle hjälpa oss att sätta i fönstren på altanen... jag har jagat dessa fönster sedan i måndags eftersom de skulle ha skickats från firman i fredags och då skulle vara framme enl. tidtabell. Igår förmiddag blev vi iaf. aviserade om att de var på väg och skulle dyka upp torsdag förmiddag - toppenbra!
Några timmar senare hade dock den "braiga" känslan snabbt suddats ut då företaget som skickat fönstren ringde och sa att våra fönster fanns i Skåne och att vi imorgon skulle få någon annans fönster *SUCK* så nu är chansen till hjälp borta för den här gången, sen blir det några veckor då vi inte får ihop det logistikmässigt så vi får se om vi klarar av det själv eller om vi får vänta... borde gå (men det säger jag ju om det mesta och det är inte populärt att jag tar så "lätt" på saker och ting)

Idag får vi flera gäster - Sis med familj kommer över på taklagsfest, vi ska sitta på vår nya altan så blåser det som igår så får vi sätta plast för fönstren istället jä*vla sk*t, men det ska bli roligt att träffas - troligen blir det en sväng till Furuvik för oss som inte snickrar, det kan bli mysigt om vädret håller i sig...

Gullefjun vaknade före 5 idag... wonderful - trots att han var vaken till 21, måste nog försöka få till "inte sova middag" ändå, trots att det känns som han behöver det för att orka med dagen, men samtidigt är det väl en ond cirkel vi är inne i... men det är inget vidare att få in ett yrväder kl. 5 på morgonen... gosa finns inte på världskartan utan helst ska man "på cykeln och iväg.."

Så gomorron på er - ännu så länge är det bara jag och Lilla E vakna, funderar på om jag ska ta med honom ut och måla resten av staketet, han kan ju cykla under tiden - men jag vet bara inte vad grannarna säger om jag står ute och målar kl. 7 på morgonen.. ;)

1 kommentar:

Brittis sa...

Det är ju bara att konstatera att talesättet "Det enda som är säkert är att ingenting är säkert" håller fortfarande trots alla ansträngningar att få till "logistiken".