måndag, juli 21, 2008

Smakråd

Det börjar ta form på vår altan, är en del kvar att göra men man kan inte annat än börja att fundera på vilka möbler man skall ha och det är här jag vill ha åsikter... Vi har ju byggt en "öppen" altan del, dvs utan tak och en del som är inglasad och tänkt mer som en förlängning av vardagsrummet fram till långt in på hösten...

I anslutning till "uterummet" finns alltså vardagsrummet där vi har en matgrupp med plats för ett gäng och intill finns köket där vi också har matplats. Hur inreder jag "utomhus", vad ska jag ha på den öppna delen och vad ska jag ha i uterummet?

I uterummet är jag sugen på något i "Konstrotting", frågan är om jag ska ha något liknande denna grupp: Matgrupp 1
eller denna: Matgrupp 2
eller denna: Loungegrupp

Beroende på vad jag kommer fram till att Uterummet skall inredas med kommer det nog att ge sig själv på den öppna delen så jag vill ha åsikter om uterummet först och främst...

Idag har jag jobbat dag 1 av 5 - det var med skräckblandad förtjusning jag stack till jobbet imorse, dagen har rullat på, har haft en hel del att göra och det kändes helt okej bara man kom på plats.. Om ni inte redan vet det så jobbar jag på det stora företaget som häromdagen tillkännagav att man skall minska sin bemanning med 10% inom de närmsta åren och för min del av bolaget innebär det i klartext att 60 personer skall bort innan årsskiftet. Man kommer ej att bli uppsagd utan hamna i någon form av utbildningsgrupp där hela företaget sedan skall kunna rekrytera efter behov... känns lite olustigt måste jag säga men jag tänker sträva efter att inte oroa mig i förväg utan ta det som det kommer, mer besked är att vänta v.34-35 vad jag vet....

3 kommentarer:

Brittis sa...

Håller tummarna för dig beträffande jobbet.
Beträffande möblerna så avstår jag från att ge råd. De föreslagna möblerna har allt för modernt stuk för mig.

M sa...

Matgrupp 1 såg mkt trevlig ut! 2 också, men gillade inte bordet. Loungedelen är förstås också härlig, men hur ska det användas - till mat verkar det lite opraktiskt - men till en drink så gärna för mig! Vill också ha konstrotting!!! Satt i en underbar grupp på en uteservering förra året, och sen dess är jag helt såld! Tänk bara på att det kanske blir lågt att sitta och fönstren sitter kanske för högt, eller är det normal höjd på gruppen? Kanske vore något för utedelen annars - hur tål de väder o vind?!

Gunilla sa...

Jag vill se bilder på bygget! Färgerna där osv. Tror Rusta/Jysk? har rea på grupp1 just nu...